خانه / مالتی مدیا / روش های لینک سازی آسان و کاربردی (آموزش لینک بیلدینگ)

روش های لینک سازی آسان و کاربردی (آموزش لینک بیلدینگ)

در این مقاله میخواهیم روش های کاربردی لینک بیلدینگ را بررسی کنیم و به تحلیل هر کدام بپردازیم.اما قبل از شروع آموزش لازم میدانیم نکاتی را مورد بررسی قرار دهیم که باید قبل از شروع فرآیند لینک بیلدینگ از آن ها آگاه باشید.پس حتما مقدمه این مقاله را کامل مطالعه کنید.

بسیاری از وب مستران که تازه وارد این عرصه شده اند و میخواهند از طریق سئو کسب کار خود را رونق دهند با خواندن مقالات آموزش سئو سایت و آموزش های لینک بیلدینگ شروع به لینک سازی برای سایت خود میکنند و غافل از عواقبی که ممکن است برایشان داشته باشد آنقدر این کار را ادامه میدهند تا شامل جریمه گوگل شوند.باید دقت داشته باشید که در حدود ۴ ماه ابتدایی شروع فعالیت هر سایت،شما در sandbox گوگل قرار دارید و فعالیت های شما زیر ذره بین است.

معمولا شروع کار این نوع وب سایت ها به این صورت است که بعد از شروع کار وب سایت بدون آنکه محتوایی تولید کنند شروع به لینک دادن به سایت میکنند.اما نکته مهم در مورد لینک سازی سایت این است که بدون داشتن محتوا مفید چطور ممکن است شخصی به صورت طبیعی به سایت شما لینک دهد؟گوگل بارها اعلام کرده است که با لینک سازی مخالف است و لینک های سایت باید به صورت طبیعی ایجاد شوند.حال این سوال پیش می آید که آیا ربات های هوشمند گوگل نمیتوانند با چنین روندی تشخیص دهند که لینک های وب سایت شما طبیعی نیست؟

حتی در صورتی که شما از همان روز اول شروع فعالیت وب سایتتان شروع به تولید محتوا مفید کنید باز هم لینک سازی زیاد در آن مقطع طبیعی به نظر نمیرسد.به واژه زیاد دقت کنید.شما با تولید محتوا مفید میتوانید به صورت مداوم و با سرعت خیلی کم شروع به لینک سازی کنید و رفته رفته سرعت این کار را افزایش دهید.

حتما این موضوع را رعایت کنید!!! تمام لینک های سایت نباید به صورت follow باشند و باید از ترکیب لینک های follow و nofollow استفاده کنید تا لینک سازی شما طبیعی به نظر برسد و گوگل به سایتتان مشکوک نشود.

لینک های فالو و نوفالو

حتما این موضوع را هم رعایت کنید!!! به هیچ وجه تمامی لینک های خود را با یک عبارت کلیدی خاص به سایت وارد نکنید.سعی کنید از عبارت های مختلف استفاده کنید.بهترین عبارت میتوانند نام برند تجاری شما باشد که کمک زیادی به طبیعی بودن فرآیند لینک سازی شما میکند.دقت کنید که همه ی لینک ها را به یک صفحه سایت وارد نکنید و سعی کنید به صفحات مختلف سایت لینک دهید.

این ها مقدمه ای بر مقاله آموزش لینک بیلدینگ بود که لازم بود گفته شود تا امیدوار باشیم این اشتباهات رایج دیگر تکرار نشود.در ادامه به معرفی راحت ترین و کاربردی ترین روش های لینک بیلدینگ خواهیم پرداخت.

 

دریافت لینک از شبکه های اجتماعی:

پیشنهاد ما برای شروع فرآیند لینک بیلدینگ استفاده از لینک شبکه های اجتماعی است.مدیران گوگل همواره تاکید زیادی بر روی تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی نتایج گوگل داشته اند و تجربه ما هم این موضوع را به اثبات میرساند.لینک های nofollow شبکه های اجتماعی میتواند حاشیه امنی برای شروع لینک سازی شما باشد تا با خیالی راحت و بدون ترس از جریمه گوگل بر روی وب سایتتان کار کنید.

شبکه های اجتماعی مثل facebook,google plus,twitter,pintrest,linkedin,instagram میتوانند هدف فعالیت لینک سازی شما باشند.در هر کدام از این شبکه های اجتماعی صفحه ای مختص وب سایتتان ایجاد کنید و پروفایل کاربریتان را تا میتوانید کامل کرده و در صورت امکان لینک وب سایتتان را در پروفایل قرار دهید.دقت کنید صرفا ساخت این شبکه ها و قراردادن لینک در پروفایل نمیتواند برای شما مفید باشد و حتی در مواردی مشاهده شده که موجب کاهش رتبه سایت شما نیز خواهد شد.باید در صفحه ای که ایجاد کرده اید فعالیت داشته باشید و مقالات خود را در این صفحات به اشتراک بگذارید و لینک های مفید این شبکه های اجتماعی را دریافت کنید.

شبکه های اجتماعی میتوانند به دو طریق به بهبود کسب و کار شما کمک کنند.

اول اینکه در هر پستی که به اشتراک میگذارید میتوانید لینک مربوط به آن صفحه را قرار داده و تعداد زیادی لینک معتبر برای اکثر صفحات سایت خود دریافت کنید.

دوم اینکه صفحات شما در این شبکه های اجتماعی ممکن است بعد از گذشت مدتی،خود در نتایج بالای گوگل قرار بگیرند و قاعدتا این موضوع میتواند برای وب سایت شما یک برند سازی کاملا حرفه ای و رایگان باشد.

 

دریافت لینک از فروم ها:

مشاهدات ما از فعالیت در فروم ها توسط اکثر وب مستران به این شکل است که پروفایل کاربری در یک فروم ایجاد میکنند و لینک خود را در پروفایل قرار میدهند و نهایتا در بخش امضا به کلمه کلیدی خود لینک میدهند.نه به موضوع فروم اهمیت میدهند و نه به صفحه ای که قرار است لینکشان در آن به نمایش در بیاید.در اینجا لازم میدانم که یک سوال را مطرح کنم.آیا ساده لوحی نیست که فکر کنیم گوگل از این روش رایج لینک سازی خبر ندارد و هیچ جریمه ای برای این کار در نظر نگرفته است؟

ما بارها در مقالات مختلف تاکید داشته ایم که فرآیند لینک بیلدینگ یک فرآیند کیفی است و کمیت دراین موضوع از اهمیت بسیار پایین تری برخوردار است.مهم نیست شما چند لینک برای وب سایتتان میسازید.مهم این است که کیفیت لینک هایی که میسازید چقدر است.

اگر قصد دارید از فروم ها لینک بگیرید ( که ما پیشنهاد میکنیم حتما لینک بگیرید)فروم هایی با موضوع مرتبط با وب سایتتان را انتخاب کنید یا در فروم هایی فعالیت کنید که شامل تمامی موضوعات میشوند و در صفحه مربوط به موضوع وب سایتتان مقاله به اشتراک بگذارید.دقت کنید همیشه داشتن امضا در فروم ها نمیتواند بد باشد.اگر فعالیت شما در یک فروم قوی باشد و به صورت مداوم در مباحث شرکت کنید و یا مقاله به اشتراک بگذارید،لینک امضا میتواند مفید باشد.پس از ثبت نام در فروم ها با تکمیل پروفایل آنجا را ترک نکنید و سعی کنید هر چند روز یکبار به فروم سر زده و فعالیت کنید تا گوگل برای لینک شما ارزش زیادی قائل شود.

 

ساخت وبلاگ برای سایت:

در سال های اخیر و با آپدیت الگوریتم های گوگل حساسیت ربات های گوگل بر روی لینک های ایجاد شده در وبلاگ ها بیشتر شد.برخی از وب سایت ها که همیشه اقدام به ساخت وبلاگ میکردند و تا میتوانستند در آن ها لینک قرار میدادند به یکباره از نتایج گوگل پاک شدند تا گوگل نشان دهد در این مورد با هیچ وب سایتی شوخی ندارد.

سعی کنید هم نام با اسم وب سایتتان وبلاگ ایجاد کرده و شروع به پست گذاشتن در آن کنید.در هر پست یک یا دو لینک به وب سایتتان دهید و سعی کنید در زیر هر کدام از مقالات منبع را ذکر کنید.دقت کنید وبلاگ زمانی میتواند مفید باشد که آپدیت شود و به صورت مداوم در آن پست قرار گیرد.از ساخت زیاد وبلاگ و لینک سازی بیش از حد از این طریق جدا خودداری کنید!!!

 

کامنت گذاشتن در وب سایت های معتبر:

یکی از آسان ترین راه ها برای لینک سازی کامنت گذاشتن است.بسیاری از سئوکاران بر این باورند که این روش منسوخ شده است و گوگل به راحتی با انجام این کار سایت ها را جریمه خواهد کرد.اما باید گفت که ما هنوز هم این کار را انجام میدهیم و جواب مثبت هم میگیریم.

یکی از بدترین انواع کامنت گذاشتن،کامنت گذاشتن در سایت هایی است که زبان آن ها با زبان وب سایت ما فرق دارند.چطور ممکن است یک سایت با زبان چینی به یک سایت با زبان فارسی لینک دهد.آیا هوش مصنوعی گوگل متوجه این موضوع نخواهد شد؟

کامنت ها باید در صفحات مرتبط با موضوع وب سایت ما باشند و فقط در وب سایت هایی کامنت گذاشته شود که ورودی خوبی دارند و معتبر هستند.کامنت گذاشتن در سایت هایی که ورودی خاصی ندارند حتی اگر مرتبط با موضوع سایت ما باشند،باز هم میتواند مضر باشد.

 

ثبت آگهی:

معمولا ثبت آگهی نمیتواند روش مناسبی برای دریافت لینک باشد.دلیل این موضوع هم این است که سایت های آگهی معمولا بعد از مدتی آگهی شما را پاک کرده و لینک شما از بین میرود و این اتفاق خوبی برای وب سایت شما نیست.

در سایت های آگهی با این شرایط لینک قرار دهید:

مطمعن شوید هیچگاه آگهی شما پاک نمیشود.

سایت باید دارای رتبه خوبی در گوگل باشد و چندین سال قدمت داشته باشد.

آگهی های سایت به صورت مداوم آپدیت شوند.

سایت از ورودی خوبی برخوردار باشد و آگهی شما بازدید داشته باشد.

 

در بین سایت های ایرانی ما به سایتی که تمام این ویژگی ها را داشته باشد برنخوردیم.شما اگر یافتید حتما از آن استفاده کنید.

 

خرید بک لینک و ریپورتاژ:

شاید در اکثر مقالات سئو خرید بک لینک و ریپورتاژ را کاری غیر اصولی بدانند که باعث جریمه شدن توسط گوگل شود.اما اگر این کار درست و اصولی انجام شود میتواند به بهبود رتبه شما در گوگل کمک زیادی کند.البته بک لینک ریسک بسیار زیای دارد و پیشنهاد میکنیم فقط از ریپورتاژ استفاده کنید.

ریپورتاژ را فقط در سایت های مرتبط و با رنک بالا قرار دهید.دقت کنید مقاله ای که برای ریپورتاژ در نظر میگیرید باید کاملا جدید باشد و در آن فقط از چند لینک استفاده کنید و آن را با لینک زیاد شخم نزنید.(مثلا در یک مقاله ۵۰۰ کلمه ای از ۳ لینک استفاده کنید).حتما در انتهای مقاله منبع را ذکر کنید و به وب سایت خودتان لینک دهید.

این نکته را در نظر بگیرید ریپورتاژ زمانی معنا پیدا خواهد کرد که وب سایت شما تعداد زیادی لینک با ارزش کمتر و با کلمات مختلف و از وب سایت های مختلف گرفته باشد.اگر بدون داشتن لینکی به یکباره شروع به خرید ۱۰ ریپورتاژ از سایت هایی با رنک بالا بکنید،گوگل به راحتی متوجه خرید لینک توسط شما شده و سایت شما را جریمه خواهد کرد.

 

منبع:

سون سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *